Wat kan jij doen?

Actief bijdragen? En toch flexibel blijven!

Amnesty International is wereldwijd actief. Ook in Nederland zijn er overal lokale groepen en regionale activiteiten, zo ook in Houten. Om alle Houtense activiteiten te kunnen (blijven) doen, hebben we ook jou nodig. Vindt ook jij mensenrechten belangrijk en wil je actief worden als vrijwilliger? Wat ons betreft: heel graag!

Actief zijn als vrijwilliger kan op allerlei manieren, bijvoorbeeld door deel te nemen aan onze kerngroep die zo'n acht keer per jaar vergadert en ondermeer (nieuwe) activiteiten bedenkt (en ook zelf uitvoert). Maar je kunt ook ons ondersteunen door flex vrijwilliger te worden. Als flex vrijwilliger vragen we je per activiteit of je tijd en zin hebt om mee te helpen. Denk aan:

• Het verzamelen van handtekeningen op festivals of andere evenementen.
  • Het inrichten en/of bemensen van een Amnesty-stand voor een paar uurtjes.
  • Het bouwen van aandachttrekkende objecten.
  • Eén keer per jaar collecteren huis-aan-huis
  • Verzorgen van gastlessen over mensenrechten in de groepen 7 en 8 van de Houtense scholen.

Hoe vaak en hoe lang?
Dat beslis je zelf; hangt natuurlijk af van je beschikbare tijd!.

Wat is nodig om deze functie/activiteit uit te voeren?
Vooral enthousiasme!

Wat biedt Amnesty?
Een aansprakelijkheidsverzekering tijdens het werk voor Amnesty; begeleiding vanuit de kerngroep en uiteraard gezelligheid tijdens de activiteiten.

Word ook actief als vrijwilliger en stuur een e-mail naar info@houten.amnesty.nl en geef aan waar je voorkeur naar uitgaat. We nemen zo snel mogelijk contact met je op. Je kunt natuurlijk ook bellen naar onze coördinator Ferdinand Hoogewoud, tel. (030) 63 79 366.